STREFA RELAKSU

 

Strefa Saun 1 (1)Wizyta w saunie to doskonały sposób by zrelaksować umysł i ciało. W naszym klubie możesz skorzystać z strefy saun. Różne rodzaje saun tj. sucha, parowa i z aromaterapią zapewniają różnorodne korzyści dla Twojego zdrowia i samopoczucia. Odkryj tysiące lat tradycji, która pozwala wyciszyć umysł i ciało. Wybierz kombinację, która pozwoli Ci w pełni cieszyć się dobrodziejstwami sauny. Sauna to rytuał, styl życia, to doskonały sposób na relaks dla ciała i ducha, a także wielka przyjemność.

Sauna

Dzięki wizytom w saunie organizm ludzki oczyszcza się z toksyn, staje się wypoczęty i zrelaksowany. Każdy typ sauny ma odmienne działanie dlatego też warto przemyśleć na osiągnięciu jakich efektów najbardziej nam zależy. Sauna parowa dostarcza wspaniałych przeżyć, pozytywnie wpływa na przemianę materii i energii, poprawia tempo spalania tłuszczy i węglowodanów dzięki czemu przyczynia się do utraty niepotrzebnych warstw tłuszczowych. Pozwala również wypocić niekorzystne związki aby skutecznie oczyścić cały organizm. Takie działanie można porównać do diety oczyszczającej.

Sauna fińska (lub inaczej sucha) to z kolei świetny sposób na wzmocnienie odporności i barier ochronnych organizmu. Również tutaj oczyścimy swoje ciało z zanieczyszczeń i toksyn jednocześnie relaksując się i przyjemnie spędzając czas.

Poza wyżej wymienionymi korzyściami zyskujemy również piękniejszą, bardziej elastyczną skórę, uczucie lekkości i więcej energii, a także poprawiamy funkcjonowanie układu krążenia i dotlenienie organizmu. Dodatkowo korzystanie z sauny ma zbawienny wpływ na ludzką psychikę, uspokaja, pomaga się zrelaksować i zapomnieć o kłopotach dnia codziennego. Wynika to z tego, że wysoka temperatura pobudza wydzielanie niektórych hormonów, wśród nich znajdują się endorfiny nazywane hormonami szczęścia. Dodatkowo atmosfera sauny sprzyja wewnętrznemu wyciszeniu i odprężeniu.

 

Typy saun

Typy saun różnicuje się przede wszystkim na podstawie dwóch podstawowych czynników – temperatury i wilgotnosci powietrza. W zależności od natężenia oddziaływania tych dwóch czynników sauny dzieli się na kilka podstawowych rodzajów.

 

Sauna sucha

Ten typ sauny charakteryzuje się tym, że w pomieszczeniu sauny panuje temperatura od 60°C do 120°C a wilgotność powietrza jest niska i zawiera się w zakresie od 5 do 20%. Temperatura jest, więc bardzo wysoka zaś powietrze suche (jego wilgotność jest o kilkanaście procent niższa niż w typowych pomieszczeniach mieszkalnych). Warunki panujące w saunie suchej sprawiają, że przebywająca w niej osoba szybko się poci ale jednocześnie skóra bardzo szybko wysycha.

 

Sauna parowa

W saunie parowej kąpiel odbywa się w temperaturze około 40 - 50°C a powietrze ma wilgotność powyżej 80%. Wysoką wilgotność w saunie parowej osiąga się przy pomocy generatora pary.

 

Sauna z aromaterapią

Aromaterapia jest metodą uzdrawiania przy pomocy naturalnych olejków eterycznych wprowadzanych do organizmu poprzez drogi oddechowe i skórę. Aromaterapia jest idealnie czystą, w pełni naturalną metodą łagodzenia lub usuwania bardzo wielu dolegliwości i objawów chorobowych, bólu, niektórych schorzeń, a przede wszystkim poprawy ogólnej kondycji psychicznej i fizycznej człowieka, przy pomocy olejków eterycznych. Wszystkie formy zabiegów - inhalacja, masaż, kąpiel, polegają na wprowadzeniu do organizmu człowieka wysokiej jakości, czystych, nieprzetworzonych roślinnych olejków eterycznych. Aromaterapia jest wspaniałym sposobem na przywrócenie równowagi ciała i umysłu.

 

Jak należy korzystać z sauny

Przed wizytą w saunie warto przez dwie godziny zrezygnować z jedzenia. Należy również pamiętać, że korzystanie z saun pod wpływem alkoholu może być bardzo niebezpieczne, a poza tym jest zabronione regulaminem.

 

Przygotowanie

Pobyt w saunie powinien być podzielony na kilka etapów a przed wejściem do sauny należy się odpowiednio przygotować. Zanim wejdziemy do sauny należy zdjąć wszystkie metalowe ozdoby i wziąć prysznic, który oczyści skórę ułatwiając pocenie, przemawiają za tym również względy higieniczne. Po wyjściu z pod prysznica należy dokładnie osuszyć skórę ręcznikiem a wchodząc do sauny zabierać ze sobą drugi, suchy ręcznik. Z sauny najlepiej jest korzystać nago ale dopuszczalna jest bawełniana bielizna, która tylko minimalnie ogranicza eliminację toksyn z organizmu.

Po wejściu do sauny układamy ręcznik na najniżej położonej ławie i siadamy lub kładziemy się na nim. Pierwszy pobyt w saunie powinien trwać od kilku do kilkunastu minut, po czym należy przejść do fazy schładzania organizmu.

Rozgrzane w saunie ciało należy schłodzić zimną wodą pod prysznicem lub w wannie. Nie należy robić tego zbyt gwałtownie, aby nie doszło do szoku termicznego. Po ochłodzeniu organizmu należy spędzić jeszcze kilka minut w normalnej, pokojowej temperaturze.

Po wystudzeniu organizmu pora na kolejny cykl ogrzewania, tym razem po wejściu do sauny można zając miejsce na wyżej położonej ławie, gdzie panuje również wyższa temperatura. Po kilkunastu minutach, gdy uznamy, że organizm rozgrzał się już wystarczająco przechodzimy znowu do schładzania w zimnej wodzie. Pobyt w saunie należy przerwać również wtedy, gdy zauważymy pierwsze oznaki przegrzania takie jak osłabienie, ucisk na klatkę piersiową, przyspieszone bicie serca. W czasie jednego seansu w saunie powinno się przejść dwa lub trzy cykle ogrzewania a całkowity pobyt w saunie powinien trwać od jednej do półtorej godziny.

Po wyjściu z sauny wskazane jest wypicie umiarkowanej ilości wody mineralnej, soku owocowego lub z warzyw - zaleca się sok pomidorowy, ze względu na dużą zawartość potasu.

 

Wskazania do korzystania z sauny

Korzystne oddziaływanie sauny jest pomocne w leczeniu takich dolegliwości jak bolesne napięcie mięśni, przewlekły reumatyzm, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, przewlekłe zapalenie i nieżyt oskrzeli, astma oskrzelowa, niskie ciśnienie krwi, zaburzenia przemiany materii. Pobyt w saunie to dobry sposób na zahartowanie organizmu przy zmniejszonej odporności. Działanie sauny wykorzystuje się także w trakcie zabiegów odnowy biologicznej.

 

Kto nie powinien korzystać z sauny

Niestety ze względu na ekstremalne warunki jakie panują w saunie nie wszyscy mogą korzystać z jej uroków. Jeśli mamy wątpliwości, czy pobyt w saunie nie będzie dla nas niebezpieczny najlepiej swoją decyzję skonsultować z lekarzem.

 

Przeciwwskazania do korzystania z sauny

  • nadciśnienie

  • choroby skóry

  • ciąża

  • przeziębienie

  • niewydolność krążenia

  • padaczka

  • kamica nerkowa

  • schizofrenia i inne schorzenia psychiczne

  • choroby nowotworowe

  • gruźlica

  • choroby weneryczne

  • wszystkie choroby w okresie ostrym i podostrym

  • menstruacja

  • ostre stany zapalne



"Nic nie jest lepiej wynagradzane niz troska o swoje ciało"

 

Aktualności
Bądź na bieżąco !
Promocje
Znajdź coś do siebie !
Galeria
Fitness for Life w obiektywie.
Trening personalny
- Twoja droga do sukcesu


Aktualności

  • 19-06-2018    11-40

    Zastępstwo za Magdalenę Sypek-Kleiba (1)

    Zastępstwo za Magdalenę Sypek - Kleiba:
    Capital Park:
    Środa 20.06.2018
    17:45 Pilates -> poprowadzi Dominika Szala-Synoś
    18:45 TBC Fitball -> poprowadzi Dominika Szala-Synoś
     
    Sobota 23.06.2018
    10:00 X Training -> poprowadzi Joanna Pitera
     
    Sobota 30.06.2018
    10:00 X Training -> poprowadzi Joanna Pitera
     
    Zapraszamy

  • 18-06-2018    19-57

    Zastępstwo za Klaudię Ptak

    Zastępstwo za Klaudię Ptak
    Środa 20.06.2018
    Galeria Rzeszów:
    18:30 Circuit Training -> poprowadzi Krystian

    Zapraszamy


  • 18-06-2018    14-01

    GRAFIK WAKACYJNY 2018

    Szanowni Państwo, przedstawiamy grafik zajęć grupowych na sezon wakacyjny 2018.
    Obowiązywa będzie od poniedziałku 18 czerwca.

    CAPITAL PARK:

    CP (1)

    Kb (2)

    GALERIA RZESZÓW:

    Gr (3)

    LWOWSKA:

    LW


  • 13-06-2018    10-28

    Zastępstwo za Dominikę Szala-Synoś

    Zastępstwo za Dominikę Szala-Synoś
    Piątek 15.06.2018
    Capital Park:
    19:00 Dance -> poprowadzi Kuba

    Serdecznie zapraszamy


Grafik Galeria Rzeszów - środa: