STREFA RELAKSU

 

Wizyta w saunie to doskonały sposób by zrelaksować umysł i ciało. W naszym klubie możesz skorzystać z strefy saun. Różne rodzaje saun tj. sucha, parowa i z aromaterapią zapewniają różnorodne korzyści dla Twojego zdrowia i samopoczucia. Odkryj tysiące lat tradycji, która pozwala wyciszyć umysł i ciało. Wybierz kombinację, która pozwoli Ci w pełni cieszyć się dobrodziejstwami sauny. Sauna to rytuał, styl życia, to doskonały sposób na relaks dla ciała i ducha, a także wielka przyjemność.IMG_4753

Sauna

Dzięki wizytom w saunie organizm ludzki oczyszcza się z toksyn, staje się wypoczęty i zrelaksowany. Każdy typ sauny ma odmienne działanie dlatego też warto przemyśleć na osiągnięciu jakich efektów najbardziej nam zależy. Sauna parowa dostarcza wspaniałych przeżyć, pozytywnie wpływa na przemianę materii i energii, poprawia tempo spalania tłuszczy i węglowodanów dzięki czemu przyczynia się do utraty niepotrzebnych warstw tłuszczowych. Pozwala również wypocić niekorzystne związki aby skutecznie oczyścić cały organizm. Takie działanie można porównać do diety oczyszczającej.

Sauna fińska (lub inaczej sucha) to z kolei świetny sposób na wzmocnienie odporności i barier ochronnych organizmu. Również tutaj oczyścimy swoje ciało z zanieczyszczeń i toksyn jednocześnie relaksując się i przyjemnie spędzając czas.

Poza wyżej wymienionymi korzyściami zyskujemy również piękniejszą, bardziej elastyczną skórę, uczucie lekkości i więcej energii, a także poprawiamy funkcjonowanie układu krążenia i dotlenienie organizmu. Dodatkowo korzystanie z sauny ma zbawienny wpływ na ludzką psychikę, uspokaja, pomaga się zrelaksować i zapomnieć o kłopotach dnia codziennego. Wynika to z tego, że wysoka temperatura pobudza wydzielanie niektórych hormonów, wśród nich znajdują się endorfiny nazywane hormonami szczęścia. Dodatkowo atmosfera sauny sprzyja wewnętrznemu wyciszeniu i odprężeniu.

 

Typy saun

Typy saun różnicuje się przede wszystkim na podstawie dwóch podstawowych czynników – temperatury i wilgotnosci powietrza. W zależności od natężenia oddziaływania tych dwóch czynników sauny dzieli się na kilka podstawowych rodzajów.

 

Sauna sucha

Ten typ sauny charakteryzuje się tym, że w pomieszczeniu sauny panuje temperatura od 60°C do 120°C a wilgotność powietrza jest niska i zawiera się w zakresie od 5 do 20%. Temperatura jest, więc bardzo wysoka zaś powietrze suche (jego wilgotność jest o kilkanaście procent niższa niż w typowych pomieszczeniach mieszkalnych). Warunki panujące w saunie suchej sprawiają, że przebywająca w niej osoba szybko się poci ale jednocześnie skóra bardzo szybko wysycha.

IMG_4754

Jak należy korzystać z sauny

Przed wizytą w saunie warto przez dwie godziny zrezygnować z jedzenia. Należy również pamiętać, że korzystanie z saun pod wpływem alkoholu może być bardzo niebezpieczne, a poza tym jest zabronione regulaminem.

 

Przygotowanie

Pobyt w saunie powinien być podzielony na kilka etapów a przed wejściem do sauny należy się odpowiednio przygotować. Zanim wejdziemy do sauny należy zdjąć wszystkie metalowe ozdoby i wziąć prysznic, który oczyści skórę ułatwiając pocenie, przemawiają za tym również względy higieniczne. Po wyjściu z pod prysznica należy dokładnie osuszyć skórę ręcznikiem a wchodząc do sauny zabierać ze sobą drugi, suchy ręcznik. Z sauny najlepiej jest korzystać nago ale dopuszczalna jest bawełniana bielizna, która tylko minimalnie ogranicza eliminację toksyn z organizmu.

Po wejściu do sauny układamy ręcznik na najniżej położonej ławie i siadamy lub kładziemy się na nim. Pierwszy pobyt w saunie powinien trwać od kilku do kilkunastu minut, po czym należy przejść do fazy schładzania organizmu.

Rozgrzane w saunie ciało należy schłodzić zimną wodą pod prysznicem lub w wannie. Nie należy robić tego zbyt gwałtownie, aby nie doszło do szoku termicznego. Po ochłodzeniu organizmu należy spędzić jeszcze kilka minut w normalnej, pokojowej temperaturze.

Po wystudzeniu organizmu pora na kolejny cykl ogrzewania, tym razem po wejściu do sauny można zając miejsce na wyżej położonej ławie, gdzie panuje również wyższa temperatura. Po kilkunastu minutach, gdy uznamy, że organizm rozgrzał się już wystarczająco przechodzimy znowu do schładzania w zimnej wodzie. Pobyt w saunie należy przerwać również wtedy, gdy zauważymy pierwsze oznaki przegrzania takie jak osłabienie, ucisk na klatkę piersiową, przyspieszone bicie serca. W czasie jednego seansu w saunie powinno się przejść dwa lub trzy cykle ogrzewania a całkowity pobyt w saunie powinien trwać od jednej do półtorej godziny.

Po wyjściu z sauny wskazane jest wypicie umiarkowanej ilości wody mineralnej, soku owocowego lub z warzyw - zaleca się sok pomidorowy, ze względu na dużą zawartość potasu.

 

Wskazania do korzystania z sauny

Korzystne oddziaływanie sauny jest pomocne w leczeniu takich dolegliwości jak bolesne napięcie mięśni, przewlekły reumatyzm, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, przewlekłe zapalenie i nieżyt oskrzeli, astma oskrzelowa, niskie ciśnienie krwi, zaburzenia przemiany materii. Pobyt w saunie to dobry sposób na zahartowanie organizmu przy zmniejszonej odporności. Działanie sauny wykorzystuje się także w trakcie zabiegów odnowy biologicznej.

 

Kto nie powinien korzystać z sauny

Niestety ze względu na ekstremalne warunki jakie panują w saunie nie wszyscy mogą korzystać z jej uroków. Jeśli mamy wątpliwości, czy pobyt w saunie nie będzie dla nas niebezpieczny najlepiej swoją decyzję skonsultować z lekarzem.

 

Przeciwwskazania do korzystania z sauny

  • nadciśnienie

  • choroby skóry

  • ciąża

  • przeziębienie

  • niewydolność krążenia

  • padaczka

  • kamica nerkowa

  • schizofrenia i inne schorzenia psychiczne

  • choroby nowotworowe

  • gruźlica

  • choroby weneryczne

  • wszystkie choroby w okresie ostrym i podostrym

  • menstruacja

  • ostre stany zapalne



"Nic nie jest lepiej wynagradzane niz troska o swoje ciało"

 

Aktualności
Bądź na bieżąco !
Promocje
Znajdź coś do siebie !
Galeria
Fitness for Life w obiektywie.
Trening personalny
- Twoja droga do sukcesu


Aktualności

  • 17-06-2018    22-20

    Zastępstwa od 18.06 do 22.06

    Prosimy o zapoznanie się z zastępstwami na nadchodzący tydzień :) Zajęcia CROSS z wtorku (19.06) 18:30 przełożone na środę (20.06) 18:00. W dn. 19.06 (wtorek) -zajęcia BPU (17:00) poprowadzi Justyna -zajęcia STEP (18:00) zostają odwołane W dn. 20.06 (środa) -zajęcia INTERWAŁ (08:30) poprowadzi Ewelina -za zajęcia Pilates (19:00) odbędzie się TABATA z Justyną -zajęcia TBC (20:00) poprowadzi Dominika W dn. 22.06 (piątek) -zajęcia BPU (08:30) za Ewelinę zostają odwołane. -zajęcia PŁASKI BRZUCH (19:00) poprowadzi Ewelina ZAPRASZAMY!!


  • 15-06-2018    18-35

    Festyn Bawmy się, Poznajmy się na osiedlu Wojska Polskiego

    Serdecznie zapraszamy na Festyn Poznajmy się, Bawmy się, który odbędzie się jutro tj. sobota 16.06 w godz. 14-18 na osiedlu Wojska Polskiego :) Będziemy i my z pokazem Zumby dla dzieci:)

    34962815_10216423385277945_3431831117504708608_o


  • 15-06-2018    18-27

    Ostatnie sobotnie zajęcia dla dzieci i dorosłych w tym sezonie!

    Serdecznie zapraszamy na ostatnie zajęcia grupowe dla dzieci w tym sezonie 🤩💃🕺🤸‍♂️🤸‍♀️, które odbędą się już w tą sobotę (16.06)‼️ ✅11:00 KIDS POWER ✅12:00 ZUMBA KIDS Na zakończenie sezonu obdarujemy dzieci słodkimi upominkami oraz dyplomami uczestnictwa w zajęciach 😍 Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z zajęć z minionego sezonu 📷📸


  • 15-06-2018    18-16

    Grafik wakacyjny od 18.06 (poniedziałek)

    Wakacje tuż tuż więc prezentujemy grafik wakacyjny, który obowiązuje od 18.06 (poniedziałek). Serdecznie zapraszamy na zajęcia 😊

    Grafik Czerwiec 2018 PON WT

    GRAFIK Czerwie 2018 SR CZW

    GRAFIK Czerwiec 2018 PT SOB


Grafik Nowy Sącz - środa: